torsdag 26. februar 2009

Garnfarging med planter

Jeg nevnte i første innleg at jeg driver med plantefarging
disse nøstene er det veldig lenge siden jeg farga.
At de ligger i garn nøster enda skyldes vel mest at jeg ikke er helt sikker
på hva jeg skal lage av dem enda,
for når jeg har strikka hekla el vevd noe av disse så blir de så endelig oppbrukt.
Og en strikka genser kan slites i stykker og da har jeg ikke mer garn igjen,
litt dumt men sånn har det vært, men kanskje jeg skal tenke nytt
og lage noe spennende og langvarig av dem.
Jeg må i tenkeboksen en stund til !?!??

Garnet er både 3-tråds strikkegarn og vevgarn
og har du noen ideer tar jeg imot ideer med takk. ;)
Daill'n som garnet ligger i er gammel den er faktisk fra 1831.
Det er min mormors tante som har rosemalt den,
så dette familieklenodiet er jeg veldig glad i.



3 kommentarer:

  1. Så nydelige farger på garnet! Skjønner godt at du vil bruke det til noe helt spesielt.

    Jeg har prøvd plantefarging én gang, på en 4H-leir i Mosjøen i 1980. Husker at det var veldig fasinerende og morsomt. Jeg har fortsatt liggende bittesmå prøvehesper av alle fargene vil lagde - minst 15 farger.

    SvarSlett
  2. Ja det var helt tilbake til 80-tallet at jeg farga dette garnet jeg også ;)

    SvarSlett
  3. Så flotte farger! Kjenner igjen det der med at noe garn er vanskelig å bruke, det skal liksom spares til noe spesielt, men det der var så lekkert at jeg håper nesten du lar den stå til pynt til du bestemmer deg for hva du skal bruke det til..

    SvarSlett