søndag 22. februar 2009

Sort og hvit dag

Bedre sent enn aldri :?


Først vil jeg takke KOSELIG KOSELIG
for utfordringen hun gav,
den har vært kjempeartig å være med på
En kjemperos til deg!


Ja idag har jeg knapper :)
for sorte og hvite knapper finnes det massevis av ;=D

Og så noen blomsterbilder:
her er en malva, en flerårig plante
M. moskata 'alba'


Og denne er nok ikke helt sort men veldig mørk
det er en Sjokoladekosmos (den dufter nydelig sjokolade)
Den er flerårig, men ikke herdig hos oss så det er en inn-ut plante.
(Håper endelig den lever over vinteren)
Ellers så får Hammer selge en til i år også ;)


Denne klematisen husker jeg ikke navnet på tror det er
'summer sky' el. noe lignende

Denne har sort i navnet sitt
Det er en stokkrose, og i knupp er den veldig mørk da.
denne er toårig.


Dette bildet av Storkonvallen ble faktisk sort/hvit :D
flerårig, gammel plante fra vår bestemors tid.


Denne Frittilariaen er nesten hvit
på norsk kaller vi arten krone, en slekning er keiserkronen.
Flerårig løkplante.


Her er stokkrosen i blomst


En hvit ridderspore, den er en nydelig blomst.
Flerårig


Svartkrone
dette skal være en av våre svarteste blomster.
Flerårig løk

HVITT: Hvit brud, Liljer, liljekonvall, hvit som et laken, sykehus...
SORT: Døden (i den vestlige verden), natt, 'den lille sorte', mystikk, lær, Rock'n'Roll...




Jeg har ikke lagt ut bilder til utfordringen før i dag for jeg har stikket på harde livet,
ihvertfall føles fingrene sånn ut akkurat nå, siden fredagskvelden kl. 1800
har jeg stikka og hekla 833 gram garn, Det jeg lovte ut var 500 gram,
men så kom det så lite i fra trønderlaget at jeg måtte fortsette :(
På hobbyboden er det en utfordring
om å strikke opp 500 gram garn på kortes mulig tid og vi hadde lag regionvis,
men jeg må si laget vårt har vært litt slappe, så jeg gjorde litt ekstra,
men nå trengte fingrene litt pause.

Men her er noe av det jeg har strikket idag 3 halser,
har ikke montert på pynt, for da har det nok blitt litt overvekt på produksjonen ;)

PS. liten oppdatering kl 0136:
Jeg har hekla strikka 1 kilo garn siden fredag kl 1800.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar